اثر التقدم العلمي و التكنولوجي في التنظيم القانوني للتسويق


 اثر التقدم العلمي والتكنولوجي في التنظيم القانوني للتسويق

The impact of scientific and technological progress on the legal regulation of marketing 

أ.د. آرين قاسمي 

الاستاذ المساعد لجامعة الادیان والمذاهب بقم فی ایران

Dr Ariyan GHASSEMI

Assistant professor of public law, University of Religions and Denominations, Qom, Iran

A_ghassemi@hotmail.com:Email

م.م. داود سلمان كاظم

طالب دكتوراه في جامعة طهران برديس فارابي في ايران

الملفpdf


المستخلص

التطور التكنولوجي والعلمي  يؤثر بشكل كبير في التنظيم القانوني للتسويق من خلال تطور القوانين واللوائح لمواكبة التحولات التقنية والتطورات في مجال التسويق الرقمي وحماية حقوق المستهلكين على الإنترنت وتنظيم جوانب الخصوصية والتسويق الإلكتروني، وغيرها بالإضافة إلى ذلك، يمكن أن يؤثر التقدم التكنولوجي على التنظيم القانوني للتسويق من خلال تعزيز الجهود لمكافحة الاحتيال والغش في التسويق الرقمي، وتطوير سياسات وإجراءات للتعامل مع البيانات الشخصية والتحكم فيها بشكل أكثر فعالية، وتحديد المسؤوليات والتبعات القانونية لاستخدام التكنولوجيا في عمليات التسويق، مما يساهم في بناء بيئة تسويقية أكثر شفافية وأمانًا للجميع. 

الكــلـمًـات المفتاحية: التسزيق الرقمي، التقدم التكنولجي، التسويق، التنظيم القانوني. 

Abstract

Scientific and technological progress greatly affects the legal regulation of marketing through the development of laws and regulations to keep pace with technical transformations and developments in the field of digital marketing, protecting the rights of consumers on the Internet, regulating aspects of privacy and electronic marketing, etc. In addition, technological progress can affect the legal regulation of marketing through Strengthening efforts to combat fraud and deception in digital marketing, developing policies and procedures to handle and control personal data more effectively, and defining responsibilities and legal consequences for using technology in marketing operations, which contributes to building a more transparent and secure marketing environment for everyone.

Keywords: Digital marketing, technological progress, marketing, legal regulation. 

اخر منشور

منشورات شائعة